måndag 6 augusti 2007

Tokyo vs Sthlm



Nyss hemkommen från tre galna dagar i Stockholm med Edo-brudarna Lina, Karin och Linda med vänner. Hann också träffa mina fina Malmö-chicks Sanna, Jessica och Linda. Inte helt oväntat sköttes en stor del av umgänget på lokaler med vinlicens och rosévin i glasen. Var underbart. Blir så glad av att ha så roliga kompisar. Några av sakerna vi hände var:

* Vi var på korandet av Miss Gay Sweden. Karin hade spelning på galan, och var så älvlik i lång tyllkjol och korsett. I övrigt var de flesta festdeltagarna klädda som karlar. Jag fick en blomsterkvast slängd superhårt i skallen av någon, ungefär som om det gick att lukta sig till att jag är en svikare som hånglar med killar. Damen som vann var förutom gay mycket robust och döv, och diskussionerna gick vilda om varför det inte räcker att vara bara del av EN minoritet, utan att alla deltagarna skulle förutom gay tvunget även ha andra utanförskap. Finns ju faktiskt mängder av tjejer som är gay men INTE avvikande på särskilt många andra sätt. Alltså, det är inte fel på att vara avvikande, verkligen inte, men att ALLA finalisterna hade någon akilleshäl förutom sin läggning är märkligt. Det kan väl inte representera alla lesbiska tjejer i Sverige??



* Vi hade VM i fula kändisminer framför Linas kamera på champagnebaren på Hotell Anglais. Kate Moss på kola, Posh Spice och Victoria Silvstedt var några favoriter. Här följer Ebba som Kate på kola, Linda som Magnum, Jessica som Paris Hilton och Jessica och Linda som Sara Sommerfeld.l



* Lina blev stalkad av mannen i hennes lokala videbutik, Hammarbyhöjdens video, som ringde flera gånger om dagen och var förbannad, men DET HANDLADE INTE OM HENNE, utan alla andra, Linas öron skulle TRILLA AV om hon visste vad han fick höra. Det började med en glömd film, men efter återlämnande fortsatte han ringa och gorma.

* Vi uppfann en ny färg - nyans "skabbig stadsduva", efter Sannas nya trägolv som skulle betsas svart men blev misslyckat.
* Jag träffade min exkille Daniels exbästis Johan på Spybar och gick loss om att "Berääääääääääätta inte för Daniel att jag har gift mig", precis som om Daniel efter fyra år fortfarande skulle gråta i jungfrukammaren.

* Lina och jag, redan på pickaluven, delade en flaska roséchampagne som sängfösare klockan fem på morgonen i hennes soffa och vaknade ett par timmar senare fullt påklädda och sminkade med två pajade skumpaglas på golvet. Jäkla kajjor.

* Jag shoppade beige stövlar, grå kofta och mossgrön blus på TopShop. Saknar TopShop när jag är i Tokyo - där är så trist. Skulle handlat världens mest fantastiska skinnjacka på Lindas butik Kontrast, den var nersatt från 6500 till 2000 kr, men såklart köpte någon den under de få timmat jag velade..



Ahhhh så lovely det var! Brudar är bäst.

1 kommentar:

le Studio sa...

du jag måste faktiskt poängtera att champagne var kvar i flaskan... usch o fy, slöseri av fin dryck. kul att ha dig här! puss!
/lina