måndag 6 juli 2009

Aftonrapport från Tokyo med lovelove!

Klockan är kvart i midnatt. Jag har precis kommit hem från en intervju i Meguro. Är till en kommande artikel i Damernas. Vi var hemma hos Sandra, tjejen jag intervjuade. Hennes lägenhet var fantastisk - högt upp i skyn och med glas från golv till tak och utsikt att smälla av för. Vi snicksnackade så timmarna flög och drack grapefruktjuice med perrier - min favvis.

Jag promenerade hem (stegräknaren är över 10 000 varje dag nuförtiden - så sportig!). Gatorna i Ebisu var folkligt festliga med salarymän och OLs som spillde ut från de många barerna. Det är en underbar kväll, sådär riktigt balsamlen och sommarnattshärlig. Blev så sugen att slå mig ner på någon av de temporärt uppslängda uteserveringarna med ett glas vitt och en ciggeluring. Nästa sommar nästa sommar...

Beats är i Hongkong. Det är så tomt här hemma. Kom hem snabbt snabbt älskling! Pratade nyss med honom och han hade varit på marknad och sen käkat oidentifierbar mat på något enkelt hak med sina kinesiska och japanska kollegor. Jag vill också vara i HK - är en av mina absoluta favoritstäder.

Nu ska jag se ett avsnitt Top Model, har grävt fram gamla säsong 3 när de åker till Japan för finalen. Sen blir det nanna.
I morgon ska jag och Mia plåta några butiker och restauranger för en guide som ni kan läsa i RES septembernummer. Bland annat ska vi till hypade krogen Cujorl och plåta/frossa gratis! Det är mycket jobb nu innan vi åker till Sverige nästa vecka. Roligt!

Nighty night kära ni!

Inga kommentarer: