måndag 13 juli 2009

Mini-Q&A for my sweets ♥

From Brown Rice Café with LOVE (och alg- och tofusallad i munnen!)

Tänkte svara på lite frågor som dykt upp bland kommentarerna! Häng med!

ANNA: Först vill jag tacka för en grym blogg! Är helt beroende av den!
Sen undrar jag, läste bak i arkivet om att ni för ett tag sen hade ett år kvar att bo i tokyo pga kontrakt eller liknande. Hur blir det nu, har det blivit förlängt eller är framtiden i tokyo fortfarande oklar? Kramar
!

JAG: Tack söta! Blir såååååå glad för lite pepp!
Beats har bett om förlängt kontrakt, och såna förhandlingar tar alltid lååååååång tid. Japan har förlängt honom, men vi väntar på "final say" från HQ i London. Hans chef tror att det kommer denna eller nästa vecka... Så satans nervösa! Borde inte vara några konstigheter, men vi vet alla vilka osäkra tider vi just nu tampas med. Håll tumme!
Kram!

LIVIA: Först och främst vill jag gratulera till er stora lycka!=D
Sedan så skulle jag vilja fråga en sak: Jag läste i senaste Elle-numret en intervju om en Maria som lämnade sin karriär i Sverige och följde med sin älskling till Japan. Visst är det du??


JAG: Haha, guilty as charged! Det var min kompis, journalisten och artisten Karin Ström, som skrev artikeln och hon intervjuade mig om hur jag valde att följa mitt hjärta även om det kanske just då inte var det mest rationella... Men så bra det blev - nu har jag ju kärlek OCH karriär!!!
Har inte läst artikeln själv än, blev det bra? Kram!

REBECCA: Hej Maria
Först vill jag bara säga att jag tycker du är grym. Avgudar din blogg, och tycker du är inspirerande, söt och stylish. Du är nån man (jag) skulle vilja ha som bästa tjejkompis. Och stort grattis till bebben! Sedan har jag en fråga- var har du fått tag på den snygga jackan som du har på RES-bannern?(bilden ovan). Ha en fin helg!


JAG: Det är nog den sötaste komplimang jag fått - TACK!!! Fast min bästis tycker att jag är en ganska dålig bästis som jämt ska ut och bo på konstiga ställen långt borta från henne :)
Jackan är från japanska MercuryDuo. Jag köpte den i vintras, och ÄLSKAR!!
Kram!

NINA: Hur var det med kön (på bebben), har ni kollat det än?

JAG: Yes box! Om någon missat så är det stora avslöjande HÄR! Krams!

Vill också passa på att tacka alla mina fellow blivande mammisar och mammisar där ute för att ni delar med er av era historier! Älskar att läsa era berättelser om cravings, nojor och jeeeez vet allt!
Och allt ni andra som skriver uppmuntrande, smart, roliga och inspirerande kommentarer - ni är BÄSTA!

Och så vill jag säga FÖRLÅT till er som mailar med frågor om Tokyotips och inte alltid får svar! Är det här med tiden som ställer till det, och hur mycket jag än vill så hinner jag inte fundera ut personliga tips till alla som efterlyser. Inte ens jag har allt i huvudet, tro't eller ej ;)
I brist på annat får ni kolla min blogg på tidningen RES, Tokyo Total, eller dammsuga denna bloggen!
På RES hemsida hittar ni också en CITYGUIDE i pdf-format som jag skrev i fjol. Ladda ladda!

Inga kommentarer: