onsdag 1 juli 2009

Att klä Jumbo ♥



Att klä min nya hydda är en utmaning. Propotionerna är inte vad jag är van vid. Någon slags spolform med elipse runt buken. Hela TORSO har expanderat, alltså inte bara magen. Jag är en en enorm torso med små pinnar som bihang.

Jag har varit ute och kikat lite på rean, men blir mest bitter. Överallt ser jag fantastiska, midjehöga shorts med blomstermotiv eller små nitade jeansshorts som bara skriker efter att bäras till en vit t-shirt à la min bloggkollega Fashion Flash-Karoline. Det lockas med tubklänningar och skyhöga klackar som skriker GALA! Jeansen är urtjusiga. Topparna midjekorta.
Väldigt lite känns aktuellt för en flodis med megabuk och fyrkantiga klossfötter.

Men tacka vet jag de stora kedjorna! Där handlar jag BAS. Och internationella storlekar.
Denna vecka har min garderob försetts med: persikofärgad bomullskofta med blektryckta blommor från Zara, grå denimleggings med zip från H&M och promenadvänliga puderrosa jazzskor från H&M.
Det är jag nöjd med!

Inga kommentarer: