måndag 9 april 2007

Shoesy


Ett par skor i veckan. Det är snittet över hur ofta jag köper skor. Jag skäms. Senaste var såna där jätteklumpar med kilklack i trä och remmar över foten, typ som dom på bilden (fast de är Miu Miu, och såååå lyxfru är jag inte än). Dem köpte jag i torsdags när jag var ute på researchrunda och bara råkade ta en paus som råkade vara i en attraktiv skoaffär. Hela min hustrulön går till skor, jordgubbssmoothies och vita klänningar. Brudjävel. Fast jag jobbar typ 12 timmar om dan också, så lite är jag väl värd. Synd bara att jag inte kan plocka ut någon lön på minst ett år om inte ett mirakel händer. Hur klarar egenföretagare sig som inte har spons från make som jag? Hade jag inte haft hustrulönen skulle jag leva på cupnoodles och kranvatten. I'm one lucky gal... Men jag måste måste måste lära mig att respektera pengar mer. Så ja, jag skäms och marken gungar när jag tänker på hur många tusenlappar som står parkerade inne i mitt skoskåp, och hur viktiga saker de pengarna hade kunnat göra för folk. Tänk att jag ens har ett SKOSKÅP! Bläää, dålig människa. Nä, nu ska jag gå och tvätta av mig med min femhundrakronorstvättcrème och gå och skämmas under täcket. Blir inga skor på minst en månad nu. Nu blev hon asket.
God natt!

Inga kommentarer: