torsdag 19 april 2007

Tokyo-kärlek i Starlet


Varje månad har jag ett uppslag Tokyo-rapport i Starlet, och så här fint ser det ut till nästa nummer. Layout-Jenny har verkligen kläm på det japanska formspråket måste jag säga - bjärt, glatt, brudigt och stökigt! Kolla in min japan-pose - peacetecken, inåtpekande fötter och hela kitet, mycket nöjd med min kulturella adooption. Dock har C sagt att göra man peace-tecknet med framsidan av fingrarna utåt betyder det "fuck off". Ooops. Better not tell the starlet-girls...

2 kommentarer:

Sinnesgrön sa...

Vad glad jag blir när den bästa "feel good"-bloggen i de husarms-anknytna bloggarna har en ny post :)

De omvända v-tecknet härstammar från de otaliga krigen mellan Frankrike och England many years ago, och är enligt myten en provokation från fransmännens sida som syftar på att de skar fingarna av de beryktade engelska långbågemännen.

Anonym sa...

Aj aj... du som har bott i London hur länge som helst borde väl veta bättre än att svära åt de stackars Starletflickorna... Fast å andra sidan så har ju de förmodligen inte bott i London och tycker antagligen bara att du är hur cool som helst och vill bli som du och allt det där. Miss you honey!