torsdag 26 april 2007

Tågporr


Den omtalade och mycket vanligt förekommande "tågporren", dvs män som öppet och utan antydan till hemlighetsmakeri konsumerar porr på tåget, har lyckligtvis besparat mig sin närvaro - fram tills igår. Jag klev på tåget i Ebisu för att fara till Midtown och äta middag med Ryoko, och synen som möter mig när jag slår mig ner är två killar i hölster och lädermask som ägnar sig åt mycket ehuuum avancerade vuxenkonster. Killen mittemot avnjuter utan att skämmas för sig av någon slags bildserie (inte manga, foton) i en tidning med en naken biff i mask på omslaget. Över skrevet hade han placerat sin ryggsäck för att dölja eventualiteter. Kampen över att försöka att inte titta men inte riktigt kunna låta bli var allt jag kunde fokusera på under de tio minutrarna jag satt mitt emot denna karl som hade en mysig stund för sig själv, mitt i en fullsmockad tågvagn i tokyos rush hour. Varje gång han vände sida dök nya läderbiffar upp i diverse poser och med nya pratbubblor från munnarna där någonstans undr latexmaskarna. Det var ytterst disturbing, alldeles för intimt - jag vill inte veta vad en främling på tåget har för preferenser. Jag vill inte se att han måste ha en rygga över snorren för att inte blotta det vi andra ändå vet finns där. Jag vill inte sitta face-to-face med bilden av en anabol tjur i latexmask och lädertanga som bestiger en len tonårspojke. Man får väl i alla fall uppskatta att, eh, konsumenten hade vettet att dölja utdelningen av läsningen med sin rygga...

4 kommentarer:

ebba sa...

Uuuuuäääääh! Ääääääckliiiigt! Detta är ju helt sjukt! I don´t believe it.

Jensan Olsson sa...

Fy, vad äckligt! Blä!

Anonym sa...

hi hi... stackars dig! vill gärna tillägga att vi även såg damer som satt och läste porr på tågen... lite jämställt ändå... ;D

puss o kram!
johanna

Linda sa...

Jag är förskonad! :D