tisdag 10 juli 2007

Jobb, sen belöning!

Idag har jag gjort rekord och knåpat ihop tre reportage i ilfart till min gamla darlingbebis Starlet. Min vikarie, Jennie, är bästa tjejen, känns så fint att det var hon som tog över ratten. Jag har alltså inte varit utanför dörren på hela dagen, och därför ätit den mest enformiga kosten ever - FEM torillabröd. That's it. Med lite salsa. Urk, har tortillabröd upp i halsen. Varför är vår kyl alltid tom? Jag och mannen är sämst. Vi lagar aldrig mat, och när vi väl lagar blir det typ pannkakor på färdig mix.

Men ikväll blir det andra tongångar. Ska på cocktailparty hos Caline, projektledare för Swedish Style, och träffa en massa folk som ska vara involverade i eventen. Kocken från ambassasden ska styra upp en diger buffé plockmat, och jag har hört att han är fantastiskt duktig, så jag är laddad som tusan! Så strax är det in i duschen och på med festblåsan. Är så roligt att få gå på glammiga cocktails i Tokyo, älskar att svida upp i finaste klänningarna och känna mig som Askungen (alternativt SATC-Carrie...). Ah!

Inga kommentarer: