fredag 13 juli 2007

Så himla typiskt...

Inför helgen hade vi planerat att åka iväg till någon fin strand och för en gångs skull denna sommar ta oss ut ur avgas-Tokyos betongdjungel. Jag är så blek att man kan tro att jag är direktlevererad från bårhuset, trots att jag äter morötter konstant. Jag är som Ziggy Stardust med min "snow white tan".
Det är i alla fall en massa fireworksfestivaler runt om på olika stränder och mängder av strandfester, spektakel och firande. Lite Hawaii sådär. Men nix, då ska en satans tyfon dra in över Japan under helgen, så lägger man sig på playan kan man typ förvänta sig en glad freeride i virveln. Tokyos klimat är ingen höjdare alltså - kokhett, läskigt fuktigt, konstant regn och så de trevliga kryddorna tyfoner och jordbävningar. Suck, ALLTID ska något paja när jag och mannen planerar minisemester.
Well well, ikväll blir det i alla fall filmkväll med Salvatores-pizza och Zodiac. Det har väl också sin charm...

Inga kommentarer: