onsdag 11 juli 2007

Sleepwalker

Yikes, nu har jag varit ute och marscherat i sömnen igen. Det var nog ett år sedan sist (och då var det en period när jag typ varje natt gick till tvättkorgen och la dit min pyjamas och sedan undrade varje morgon var pyjamasen tagit vägen), men innan dess var jag jämt ute och vandrade och vaknade upp på andra ställen än bädden. I morse vaknade i alla fall Christoffer och undrade var frun tagit vägen och lokaliserade mig till soffan där jag bäddat fint. Jag undrar hur man resonerar där i sömnen när man beger sig ut på äventyr och tvunget ska sova på annan location. Det läskigaste är att man verkar ha koll på saker - man bäddar fint på nya stället, när jag besökte tvättkorgen var alltid pyjamasen nogrannt hopvikt osv. Jaja, så länge jag håller mig i lägenheten så är jag glad - skräcken är att vandra ut i bygget och, ännu värre, ut på gatan. Sömngångare on the loose i Shibuya, det känns inte bra alltså...

Inga kommentarer: