torsdag 4 oktober 2007

7 saker jag inte kan vara utan just nu



1 a & b – CLEANSING OIL FRÅN SHU UEMURA
Jag visste inte vad hudvård var innan jag investerade i tidernas mest fantastiska rengöringsolja. Deep Sea-nattcrèmen är också en riktig riktig treat.

2 – JEANS FRÅN UNIQLO
Säger det igen. 180 spänn och sitter som skräddarsydda. Både jag och Christoffer är besatta (tror han har 6 par).

3 – UNDISAR FRÅN PEACH JOHN
Allt är som små karameller med rosetter, spetsar, små knappar och girlie mönster. Dessutom är 99% av alla modeller pushup - mycket poppis bland oss som aldrig riktigt kom längre än lilla b-laget.

4 – INSTANT MISO SOUP
Bästa bästa stapelvaran i skafferiet. Bäst är röd miso. Dessutom "good for beauty" - mycket viktigt säljargument i Japan!

5 – NAGELLACK FRÅN ANNA SUI
Särskilt det blåglittriga som jag fick i present av min beloved husband. Färgerna är fab och flaskorna sååå boudoir!

6 – UMESHU
Sött plommonvin (fast egentligen är Ume-plommonet tydligen en aprikos, men den ser ut som ett grönt plommon) som utspätt med soda är den ultimata drinken under varma sommarkvällar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja!!! äntligen lite tips på var man kan köpa japanska jeans som kanske faktiskt passar, istället för att stå där och skämmas i provrummet för att man har en rumpa och höfter till skillnad från japanskorna.
Ska springa till Uniqlo inom några dagar.

Tackar!

Anonym sa...

Fyra och en halv droppar Umeshuu i Bollinger är helt ok.