onsdag 10 oktober 2007

Middag i spetsduk


I min tonårs mest hypade film, Reality Bites (jag, Soffan och Louise såg den lätt 500 gånger mellan oss), ska Winona ut på dejt, och har på sig en vit knypplad klänning. Dropdead gorgeous grunge-Troy (Ethan Hawke) kliver in i vardagsrummet i sitt sexigt flottiga hår och sin tredagarsstubb och utbrister förskräckt med sina cigghesa röst att Winona LOOKS LIKE A DOILY!, alltså som en virkad duk i pensionärsstuk.
Trots guden Troys skepsis älskar jag att ha på mig gamla mormorsdukar, och doilisarna har passerat revy i min garderob genom åren.

Igår invigdes den senaste doilyn på middag med Pong och Farvash, som till vardags går Konstfack i Sthlm men nu gör utbyte i Japan, Micke, och the love of my life, Chris Beats, på världens bästa thaihak, Kaffir Lime i Jingumae. Micke, som jobbar som formgivare och illustratör under namnet PMKFA, har fått en utställning under två månader med maffig budget på nya, stylish Diesel-galleriet i Ayoama, hur stort som helst! Så har någon vägarna förbi Japan i december/januari så kolla in det. Tills vidare kan ni kolla in den nya doilyn från Lowrys Farm-spinoffen Apart by Lowrys på montaget ovan - den är 50% greek goddess och 100% duk à la seniorboende.

3 kommentarer:

Anonym sa...

oh. reality bites!
fan vad man diggade den rullen på nittiotalet hehe.
och superfin outfit. gillar din blogg överhuvudtaget, hittade dej genom marion eleonora. och. gaket avis på dej som är i tokyo. sicken dröm :)

Anonym sa...

Hej darling,

Att vi inte har pratat om reality bites tidigare.. jag har lätt sett den över 100 gånger också. hade värsta crushen på Ethan Hawke (som för övrigt är född på samma dag som jag.. hehe)
Jag fullkomligt älskade doily-scenen :)
En av mina vänner gav mig faktiskt filmen på video så... nån dag kan vi vara nostalgiska och titta på reality bites på vhs.

kram

Maria sa...

Jaaaa, det måste såklart va VHS!!!

Hugs