tisdag 2 oktober 2007

Byta ut garderoben-dagen



I Japan finns ett slags officiellt datum när ALLA byter ut sommargarderoben mot höstkläder. I år skedde detta för ett par veckor sedan, mitt under 36-gradig värmebölja. Där sprang de runt, japanskorna, i stickade mössor (alla har stickad luva), grova stövlar (utan klack förvånande nog) och gosiga koftor. Nog för att japaner har en grads lägre kroppstemeratur än oss westies, men ändå! Jag hade nylonstrumpisar en kväll, och det var en nära döden-upplevelse. Japanskorna uppvisar inte så mycket som en droppe svett trots midvintermundering i kokheta innerstan - guuuud vad jag vill vara japanska nästa liv!! Alla fördelar har de norpat - smala, porslinshy, mandelformade ögon, plutiga läppar, tjock hår och dessutom inga svettpärlor i mustaschen.
Bilderna är från mitt favoritvaruhus Laforets visning, och så ser många ut just nu. Jag upprepar - här är fortfarande sommarväder.

Mina stickade mössor och halsdukar får allt vänta tills tempen sjunkit lite, men lite höstshopping går alldeles förträffligt. Var på Lowry's Farm igår IGEN och plockade upp detta lilla blommiga nummer samt en gul kofta. L.F och Uniqlo är mina nya favoriter - så fint och så budget!

1 kommentar:

Anonym sa...

haha! det där med att aldrig svettas e väl gemmensamt med alla asiater? man sitter där i linne och shorts o svettas floder när de har långärmat och eller långbyxor o man skymtar inte nån svett alls..