tisdag 9 oktober 2007

En sån där dag...

Utanför fönstret grått, bråk med bostadsrättsförningen angående böter för missad trappstädning, ångest för att jag inte skrivit på länge, småsjuk och febrig, svullen och känsla av att vara elefant, mins favoritleggings har gått sönder, noll kronor på kontot, texter som skulle kommit till Fashion Sweden-katalogen lyser med sin frånvaro, christoffer jobbar jobbar jobbar, jag är ensam, sorgsen och tycker synd om mig själv. Vill ner i sängen igen, men då går ångesten i taket.

3 kommentarer:

ebba sa...

Maria! Du ska INTE betala för missad trappstädning! Föreningen har inte rätt att ta ut extra avgifter. Nu slipper du dessutom bo där och bråka. Stå på dig! Kramar

klenin sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
klenin sa...

När man har såna dagar (don't we all) så gör jag alltid exakt samma sak: gnäller, spottar, fräser och deppar resten av dagen. Frossar i mitt taskiga humör. Och alla får veta att det är okej för mig att gnälla just den dagen, för dagen efter har man lovat sig själv att vara bra. Och när nästa morgon kommer upptäcker man att man spottat ur sig all ångest. Det funakr skitbra, jag lovar! /Helena