tisdag 13 november 2007

3 seconds of fame - jag som mastodont i SVT Nöjesnytt



I måndags sändes ett inslag i Nöjesnytt på SVT om Fashion Sweden, och jag flashar förbi precis i slutet. Eller kan man verkligen säga FLASHAR förbi - jag snarare DUNDRAR förbi, jag dominerar rutan, min haka brakar ut från tv-skärmen!
Jag blir intervjuad av en miniatyr-japan och han är ungefär 1/3 så stor som jag och jag ser ut som en brutal koloss. Nu kommer alla jag känner spekulera i om jag inte blivit lite tjockare än sen sist och hur det är MÖJLIGT att bli så fet i Japan - vilka MÄNGDER jag måste ha ätit!
Grejen är att jag har inte blivit tjockare - jag måste verkligen klargöra det - men att stå bredvid en man i miniformat blåste upp mig till rejält magnifik pjäs, och jag ska aldrig aldrig mer gå i närheten av en japan för nu vet jag hur jämförelsen ser ut. Och alla fina högklackisar kan skänkas till japanska Frälsis, jag tänker gå i lågskor och skaffa dålig hållning så jag blir 1.40 som alla andra.
Och vilken min gör jag som möjliggör att min haka plötsligt blivit en sextioårings påshaka?? Sist jag kollade i spegeln hade jag inte farmorshaka. Det är liksom som en pelikanpåse under ansiktet.

O guuud, jag kör rullstol och har hänghaka - varför, Gud, varför?

3 kommentarer:

Anonym sa...

äh, du ser ju lika mager ut som vanligt!

Linda sa...

Hörrödudu, nu får väl ändå självkritiken veta lite hut!
Piffig och party var det ju, precis som en smal Skånetös ska vara ;)

sanna sa...

jag såg dig jag såg dig
och satte nästan morgonkaffet i halsen
och pep av förtjusning
och du var jättefin
vet hut
puss