torsdag 15 november 2007

Lite av en drömsko






Jag har fingrat mig blå på Marc Jacobs isprinsessiga skridskostövletter (de vita i gummi med pälskant, maffig klack och skridskosnörning), men jag kan inte med att betala så många tusenlappar när jag knappt tjänar mer än en praoelev. Christoffer har sagt att "jag borde snacka med min make", men känns lite nedrigt att tömma hans konto gång på gång.

Men, ljus i tunneln - nu har jag hittat ett par snörkängor från Ash London som jag tycker minst lika mycket om, kanske till och med mer, trots att de är varken vita eller har pälskant. Men det är kanske bara bra, för dessa går att vara tjusig i nästan året runt och är tusen gånger mer lättmatchade. Dessutom bara halv prislapp, strax under tvåtusen, vilket är helt okej för stövlar som funkar till nästan allt.
Är faktiskt värd nya finskor efter denna extremt mossiga dag - har suttit exakt hela dagen på ett japanskt sjukhus och väntat på att ta prover på min sköldkörtel, som verkar ha klappat ihop igen.

Min plan om att sluta med klackar för att kommer ner till japannivå är alltså härmed avlivad.

Inga kommentarer: