lördag 17 november 2007

Gårdagens outfit - Michael Jackson möter spetsgardin




Här är jag fortfarande lyckligt omedveten om att mina nya stövletter ska bli överkörda av en taxi ett par timmar senare (fast det blev bara miniskråma om jag ska vara ärlig), och förevigar min Michael Jackson i mormors gardin-look; den lilla blå skinnjackan med för kvällen uppkavlad ärm från TopShop, spetsklänningen från Apart by Lowry's i Daikanyama, nya örhängen från mamma och kängorna från Ash. Senare tillkom även spetsvantar. Allt toppat med en air av Marc Jacobs Daisy, som jag fick i födelsepressy av min karl, och lippy "China Red" från Make Up Store.

Destination för kvällen var fest hemma hos Fashion Sweden-projektledaren Lars och hans fru Pia för alla volontärer som hjälpte till med utställningen. Temat var såklart Sverige, och vi åt gravad lax, knäckebröd, svensk ost och köttbullar (fast inte jag för jag äter inte ludna djur) och lyssnade på Vikingarna och Shanes. Sedan åkte vi till Mado Lounge på 52 våningen i Roppongi Hills och dansade till 80-talsklassiker och bevittnade medelålders par i skinnbrallor dansa tryckare och torrjucka mitt på dansgolvet.

För övrigt kallas fenomenet buffé för "Viking" i Japan.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Din blogg är toppen, får mig att längta till Japan. Och jag älskar tårtviking!

Maria sa...

Hiihi, tårtviking låter underbart!!!! Tack för söta ord!!
/Maria :)

sanna sa...

honung!
du är sååå tjusig
always
jag kooommeeerrrr!
mailar dig snart!
: *