tisdag 6 november 2007

Helrenovering av ett styck skanky Maria...

I afton är det en lucka i boozecruisen som blivit mitt liv, och den vigs helt och fullt till skönhetsvård. Det behövs vill jag lova. Efter tio dygn av sena nätter i rökiga lokaler, en diet under all kritik (vin, kaffe och en miljard japanska riskakor), konstant stresspanik över allt som ska hinnas och alldeles för lite sömn har min annars ganska bortskämda hy blivit ledsamt eftersatt. Paniken slog till med full kraft igår när finnarna började sprida sig UTANFÖR ansiktet och naglarna var i ännu sämre skick än under min tid som storbitare i tonåren.

Här bildbevis från igår. Håret fick skämmas i mössa (även på fest, så kris var det), ögonen pryddes av röda kanter och varken MAC eller Anna Suis puderfoundations kunde dölja finnen som såklart parkerat sig MITT på kinden (kunde inte med att vända kinden mot kameran dock, detta är en ABNORM historia).



Så, för att styra upp eländet gick jag till Lofts fantastiska skönhetsavdelning i eftermiddags och shoppade lite delikatesser, och nu har jag skrubbat, packat in, manikyrat och pedikyrat så jag känner mig nästan som ny. Här är dagens pick-me-ups:



* Återfuktande cleansing gel och ansiktspeeling från ekologiska Leaf & Botanics
* Oriental Orchid & Vitamin E-bodylotion och kroppspeeling från australiensiska The Body Collection (deras grejer luktar himelskt!)
* Återfuktande cleasing gel från Shiseidos Aqualabel (kunde inte bestämma mellan den och rengöringen från L&B, så slog till på båda)

Nu är klockan strax halv elva, min älskade kille med en ängels tålamod är på ingång när som helst, och jag ska krypa ner i sängen med min Arne Dahl-deckare och sedan sova skönhetssömn tills klockan ringer imorgon bitti.

Givetvis är det på det imorgon igen - svenska I am Droid spelar på Le Baron och min nya kompis Melanie ska projicera foton under spelningen. Kommer bli fab! Särskilt eftersom jag (förhoppningsvis) slipper mössa, skatbohår och röd blick...

Inga kommentarer: