tisdag 5 augusti 2008

From Flickrummet with Love




Jag och Beats fortsätter vår Sverigeturné och loggar in i mitt gamla flickrum hemma hos pappi. Pappa är en förträfflig värd och hade både dammsugit och shoppat leverpastej, rökt korv, limpa och ost till Beats frukost (min frukost är för komplicerad, många saker som man inte riktigt begriper, typ SMOOTHIE och DINKELBRÖD!). Igår lagade vi lax carbonara (och så FAN heller att vi kör Mini Mat 7%!) och drack en massa gott tyskt vin. Männen pratade skor, och inför en storögd Beats drog min fashionista till far fram sin SKOLÅDA. Sedan snarkade svärfar och svärfar i kapp framför teven tills jag satte ner foten och kallade det en kväll.

Nu har jag och Beats mys på flickrummet. Sängen är bäddad i en blå herrsida och en rosablommig damsida. Vi har en teve med en oerhört retlig timerfunktion som går igång varje morgon klockan 08.
Beats frossar i pappas Teknikens Värld, jag har lånat snyftare av mamma.

Tänk att jag har checkat in en ÄKTA MAKE i flickrummet! Helt plötsligt passerar gamla tonårspojkvänners besök i flickrummet revy för mina ögon. Favoriter i flickrummet inkluderar:

* Min kille Jonas, sommaren mellan första och andra ring. Jag och Jonas var i flickrummet och hånglade. In kommer min yngste bror, Philip. Iskallt kliver han fram till sängen, ställer sig på alla fyra, siktar med rumpan mot Jonas och smäller av en brakare. Å gud vad jag dog. Jag var 16 år gammal, över huvudet förälskad i en två år äldre GITARRIST och när han äntligen ligger där på mitt blommiga överkast så kommer brorsan in med en fisarsenal som får Gert Fylking att blekna.

* Jim - en kille jag var ihop med tre veckor i nian. Det var fredagskväll och jag hade FF. Jim och jag sparade ingen tid utan gick direkt till flickrummet för hångel. Det hela var mycket oskyldigt - mest långtradare och eventuellt en handsvettig näve under tröjan. Men så ringer det på dörren och där står Jims killgäng. Han ser till att öppna med BAR TORSO, och när han tror att jag inte ser så flinar han mot killarna och FISTAR i luften för att de ska tro att Jim precis fått till något FETT. Jag kan lova och svära att någon fistning inte fanns på menyn den kvällen - jag kunde för tusan inte ens använda OB Mini-tampong på den tiden! Efter det trodde i alla fall alla att Jim hade fistat mig i flickrummet. Ett par år senare kom Jim ut som gay, och jag önskar honom god fistelycka i livet!

* Alpar - killen med det omöjliga namnet men gudaliknande ansiktet. Efter studenten hade vi ett par månaders romans, och han kom till och med över till mig när jag åkte till London för att plugga. En gång ligger vi i alla fall på det blommiga överkastet och hånglar. Det är hett hångel, mycket racy. Mitt i allt harklar han sig och smäller av: "Ehhhum... Snälla, andas inte på mig. Du luktar vitlök". Jag trodde jag skulle gråta. Det var en stämningsdödare som jag än idag inte upplevt maken till.

Många andra killar har tittat in i flickrummet under årens lopp, jag var GALEN i killar. Många besökte passande nog när pappa var iväg och bodde i Hong Kong.

Och nu är det min äkta make som ligger här bredvid mig - om inte på något blommig överkast så i alla fall i brorsans gamla urtvättade lakan med solar.
Och hittills har det varken fisits, fistats eller skapats vitlöksångest under Beats besök i flickrummet. Men vem vet vilka dramer som ligger på lut...

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var fedt kul att läsa detta inlägg ska jag säga dig! :D kom precis hem från skottland och vad gör man om inte läser din blogg? haha :D du bloggar sjukt bra när jag börjar blogga igen slipper jag vara såhär typ "anonym" så du kan läsa min blogg med! :D jag menar du minns antagligen inte mig jag skrev ett mejl till dig en gång haha. ha det bra! / winnie :D