onsdag 27 augusti 2008

Modeglamour i Malmö - invigning Scardia



Foton: www.scardia.se

Hurra, idag är det modehappening här i gamla uggleboet Malmö. Italienska väsk- och skodesignern Scardia slår upp portarna till sin nya butik i Hansacompagniet, och jag är mycket nyfiken. Har läst lite om Milanoskolade Stefano Scardia på modebloggar, och det som gör det hela extra intressant är att varje väska är helt unik och alltså bara finns i ett exemplar. Dessutom riktigt fina material.
Bagen överst är min absoluta favorit, men stövletterna kommer inte långt efter.

Innan öppningen ikväll ska följande göras:

* Lunch med mammi, lillebror och lillebrors flickvänIzakaya Koi
* Shoppa ny inredning till pappas sovrum - det måste akutpimpas!!!! Det är inte ens minimalism, det är ASKETISKT! Även om man inte ANVÄNDER fyra fluffiga kuddar så ser det trevligare ut än EN platt stackare. Tänker mig lite elegant New England-stil.
* Hämta ut mediciner (och eftersom mitt äktenskap är mycket modernt står Beats för halva kostnaden av mina dyra p-piller)
* Handla hårfärg, schampon, balsam och annat hårgrejs som inte går att shoppa i Japan (använd ALDRIG japanska hårprodukter, de är galet starka och passar inte alls för europeiskt hår!)
* Skriva till lite mer "närvarokänsla" i ett reportage
* Köpa nya sängkläder till gästrummet i mitt gamla flickrum. Vi har ställt samman två nittiosängar, och jag vill lägga på sängkappa så sängarna hålls samman och inte pilar åt varsitt håll så fort man vänder sig. Pappas respons:

Pappa: "Nä, men vänta nu här, tänk om Direktör Ekberg kommer!"
Jag: "Men vad menar du nu?? Varför kan inte Direktör Ekberg vara i dubbelsäng?"
Pappa: "Nä, du förstår, han snarkar nåt så jävligt att frun brukar vilja flytta honom några meter bort."
Jag: "Ja men pappa... Då är det ju bara att ta av sängkappan och lägga Direktörn i ett hörn långt bort från frun."
Pappa: "Mmm... Fortfarande inte säker på att det är det bästa..."


Hmm, aldrig trodde jag att jag skulle inreda mitt gamla flickrum med Direktör Ekberg i tankarna. Livet och dess outgrundliga vägar...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillar japanska shampoon. Har du testat Shiseido?

Make Me Up sa...

åh, jag älskar väskan!! den är ju perfekt! cravings...

Anonym sa...

Izakaya koi? Du menar alltså att det finns en schysst izakaya här i skåne!? :D Var?

Maria sa...

Johannes - det är ICKE en izakaya utan vanlig japansk restaurang på Lilla torg i Malmö med okej sushi och standardrätter som teriyakilax och yakisoba, och på helgerna bar och nattklubb (har inte testat dock). Men inte alls någon inrökt izakaya där man sitter på tatamimattor och super ner sig på nomihodai....

Linn - visst är den fin!!! Kolla den jag köpte överst på bloggen, mmmm....

Anonym - jag får typ dreads av japanska schampon!!! Alla som säljs i Japan har särskild formula för asiatiskt hår, och för tunt, nordiskt hår som mitt är det ingen höjdare... Har testat några olika från Shiseido - de känns lyxiga men mitt hår blir för torrt.. Tyvärr, är ganska opraktiskt att skeppa schampo från Sverige alt. köpa dyrt hos internationella frisören!

Kram på er!! På måndag blir det TOKYO!!!