måndag 19 februari 2007

Dagen när jag fick japanskt ID


Så här kan en dag i mitt lilla liv se ut just nu, och är precis hur den såg ut idag!

09.00 Christoffer pussar hejdå och går till jobbet. Jag vaknar och min kropp vill helst somna om, men min hjärna får ångest, så jag går upp efter aatt ha läst ett par kapitel i min spännande däckare (har blivit helt däckar-hooked!)
09.30 På plats vid matbordet med ett par rostade mackor, en skål färska jordgubbar och blåbärssmoothie gjord i vår nya monstermixer. Bläddrar i japanska reklamtidningar som säger mig nada.
10.30 Duschad och fixad och på plats framför datorn för att göra Starlet. Kontakten med servern bråkar så jag nästan börjar gråta. Korrar ett rep om några tonåringar som går i "ovanliga skolor" samt en intervju med Veronica Maggio. Bilderna till skolrepet strular, och jag mejlar fotografen i Sverige i panik, för att sen inse att klockan är halv tre på natten hemma... Pausar lite för att skråla med till David Bowie, som härjar i nya podden.
13.15 Lunch. Äter ekologisk müsli som har massa fibrer och känns nyttig och ett par rostade mackor med salsa på (I know, jag är äcklig...).
14.30 Promenad ner till Shibuya Ward Office för att hämta ut mitt japanska ID (bilden). Eftersom detta är ett land där tjejer är sin "husbands" lilla nickedocka undrar de mest om jag har min man med mig så han kan intyga (en dam är inte så trovärdig). Får ändå ut mitt leg och blir helt lycklig och tycker det känns stort att ha japansk ID. Jag är nääääästan japan nu!
15.15 Går loss i "Three Minutes Happiness", en jättebutik typ Lagerhaus med billiga köks- och badrumsgrejer. Shoppar diskställ, soppslev och ett gäng glas för strax över en hundring.
16.00 Jag har blivit beroende av Iced Soya Latte på Starbucks, och går in för min dagliga fix. Skissar i min "idébok" och läser några guideböcker för inspiration.
17.30 Dras som utan egen vilja till varuhuset Parco, där jag vet det är rea i Anna Sui-butiken. Inget fint kvar dock. Handlar istället en tubtoppsklänning som är fin över t-shirt på en annan affär, och boken jag skrev om innan i källarens enorma konst- och modebokhandel.
18.30 Hemma. Jobbar minilite. Hackar rödlök som jag ska ha på bagel och skär mig jättemycket i tummen. Panik, inga plåster hemma. Snor runt näsdukar och fäster med en enorm tvättklämma. Är sen så klumpig när jag äter min bagel att det är avocado, rödlök, tomat och smulor över hela bordet.
19.15 Träffar min darling i stora korsningen (den i alla filmer). Han har köpt plåster och vi går in i ett bokvaruhus som har tjuttor där jag kan plåstras om. Tar tunnelbanan till Shinjuku, för jag, låga männsiska, vill kolla in allt löst folk i red light district där. Är bara en massa snuskklubbar på rad, och det är alltid spännande att se vem som smyger in och vad det står på skyltarna eftersom vissa sexklubbar inte är lagliga. En favorit är när det står "Pub & snacks". Det är omskrivning för sexbar. Swingersbarer är jättevanligt här. Japaner är så sexfixerade under sin svala yta! Gick runt och fnittrade lite i red light district och skojade om alla herrstringar som säljs i de tusen bögbutikerna.
20.30 Middag på sushibar.
22.00 Uppe på ett gym som C funderar på att joina och kollade prislistor. Fick ångest för att jag är en sån padda som aldrig rör mig.
22.45 Hemma och på plats vid datorn. Mejl från soffan, mamma och emelie. Lycka! Får styng av saknad i hjärtat.

Nu är det bedtime! Imorgon ska vi ut och öla med en svensk kille som heter Micke (vissa av er vet vem han är, deisngern som har PMKFA). Skoj!

Sov gott när det blir dags alla finisar!!!

LOVE

1 kommentar:

Anonym sa...

Darling, saknar dig så galet. Nu ska jag bli bättre på mailen, lovar. Puss bästis!