torsdag 15 februari 2007

Rapport från första kompisdejten

Jippi! Jag har fått tre kompisar. Fikan igår var jätterolig. Det var jag, anna, åsa och en tjej som heter malin, dvs fyra fruar. Anna och åsa pluggar japanska heltid, och malin har precis som jag nyss kommit och vet inte riktigt vad hon ska göra.
Vi sågs på ett café i Daikanyama som heter Cue. Som vanligt gick jag vilse och fick åka taxi till fiket efter att ha hamnat på en typ tiofilig motorväg långt år tjottaheiti. Väl på plats käkade vi tonfisksallad som var helt täckt av rostad lök, drack grönt oolong-te och tjattrade i tre timmar om våra liv i tokyo och våra liv där hemma. Jag bad om bröd till salladen, men eftersom det är Japan där ordet "spontanitet" inte existerar så vågade inte servitören ge mig det. Det stod ju inte på menyn, och vad skulle chefen säga om han avvek från hur de normalt serverar salladen! Haha, de är för roliga, de små principryttarna. INGET får ske utanför principens ramar.
Imorgon ska jag och tjejerna ha dammiddag och hinka vin. De är också vinladies. Malin vinar nästan varje dag. En tjej i min smak!

Inga kommentarer: