tisdag 27 februari 2007

En lyxhustrus dag


Idag har jag faktiskt varit en dålig lyxhustru och mest jobbat. Gör ju Starlets aprilnummer på frilans, så idag har jag fixat en del med det. Har fortfarande bara en pall att sitta på, så min nacke håller på att trilla av.
Under eftermiddagen smet jag ut för en promenad till mys-hoodsen Daikanyama. Pausade på Starbucks (I know, fantasilöst, men jag vet inte annars var jag får tag på soja-latte) och läste senaste Vogue (UK, den är mycket roligare än USAs!). På bilden är Japans Vogue, konstigt nog har alla modemags västerländska modeller och kändisar på omslagen. Konstigt, för tidningsfilosofi säger att någon läsarna kan identifiera sig med säljer...
Efter en extrastor latte planlöst promenerande i någon timme. Älskar att utforska alla vingliga gator och gränder. Inget är logisk. Kontrasterna är otroliga. Mitt i en pyttegränd kan värsta snofsiga butiken uppenbara sig, något galet designat hus, ett gammalt tempel eller vad som helst annat oväntat. Gick hem och mejlade samt trakasserade Soffan på jobbet på msn. Fick ett jättepaket med lösgodis från mamma i namnsdagspresent (Maria imorn!). Mumsade hejdlöst. Lagade veggoburgare och åt med salsa för jag har inte hittat ketchup. Sedan skulle vi egentligen träffat en gammal kompis till Christoffer, men det ställdes in. Så vi två gick till Café Michelangelo. Jag tog ett glas vin ocn monstermannen tog en trerätters med ett helt års fettranson. Blir så himla avundsjuk, vill också ha turboförbränning! Sedan tog vi långpromenad och såg det mest surrealistiska någonsin! I en park stod en övergiven bänk, och på den och runtom låg en massa modellflygplan samt en radio som stod och skvalade. Som ur en skräckfilm, otroligt obehagligt. Mitt i en mörk park en ensam radio och modellflyg, hjälp! Vågade inte ens stanna och ta foto.
Nu är vi hemma och muppar oss vid varsin dator.

Love love!

Inga kommentarer: