onsdag 14 februari 2007

En klänningssaga




Igår var en riktigt rolig shoppingdag. Jag hade siktat in mig innan på en vit, a-linjeklänning i vit spets, men hittade inte tillbaka till affären (remember, stad utan adresser, sånt här händer jämt). Istället hamnade jag i ett helt varuhus med unga up & coming-märken, och slog till på 3 bebisar.
1. Underbar silkig kreation med puffärm och spets över livet. Väldigt babydoll, och passar perfekt under sliten skinnjacka.
2. A-linjedress med fluffig puffärm och 60-talssnitt, helt i krämig spets.
3. Svart hängsleklänning som sitter som en smäck över bysten och sen blir volymig. Tyget är hålbroderat och styvt, så det står ut av sig självt. Är såååå söt! Har den idag ovanpå vit t-shirt och stupisar.
Butikerna här svämmar över av lovely, dockiga klänningar, och känner jag mig själv kommer garderoben snart sprängas. Är dessutom hyfsat billigt om man går i butiker och varuhus som vänder sig till teens. Jesus, stoppa mig!

Inga kommentarer: