söndag 18 februari 2007

OTT på skumpabar

O herrejesus, varför är typ alla tjejer såna vinsvampar? Efter tre glas vin är det som att vi kollektivt får storhetsvansinne och hinkandet vet inga gränser. Fniss fniss, ett glas till, ja va fan, vin är gott och så trevligt, and so on natten lång. I fredags skulle vi ha en lugn tjejmiddag hos anna. Det var hon, jag och åsa. Vi lagade pasta med chili, spenat, vitlök och lax och delade två flaskor vin. So far so good. Sen skulle åsa hem och kolla på anja pärson på teve, och anna föreslog att vi skulle testa en liten champagnebar hon spanat in i Ebisu. Fram till sex på morgonen satt vi sedan och kalasade på champagnedrinkar (bland annat någon knallblå) i den lilla baren som var som häntad ur en film, och kände oss glammiga. När vi sedan stapplade ut i morgonljuset kändes glamouren dock puts väck, och jag har inte vågat kika i börsen än. Som vanligt gick jag vilse på väg hem och var på plats i den äktenskapliga bädden (just nu två tunna madarasser på kalla golvet) halv åtta. Kände mig fortfarande på lyset när jag vaknade vid lunch. Dagens enda utflykt blev en promenad till Roppongi Hills där jag och C åt fullkornsbagel med lax och avocado. Sedan hemma kväll med hemgjorda tortillachips och guacamole i munnen och "Flags of our Fathers" på teven. Nu ska vi på promenad till området Ayoma, som är packat med fräsiga butiker och cosy caféer. Sedan shoppa brödrost och strykjärn. Jag ska bara lyckas få loss en viss herre som sitter och brölar framför South Park...

Inga kommentarer: