torsdag 14 juni 2007

Angst deluxe

Buhu, har sån ångest att jag och Lina inte ska få klart allt till våra rep innan hon åker hem på måndag. Vi far och flänger som galningar men ändå är listan med saker vi har kvar att fixa lång så lång... Just nu är värsta krisen att vi har en intervju på lördag med ett gäng japanska tjejer och jag hittar ingen tolk. ALLA är uppbokade, och utan tolk är det helt värdelöst att försöka prata Shibuya-mode med ett tjejgäng som inte kan ett ord engelska, och det är en viktig intervju. Note to self - måste lära mig japanska om jag ska kunna få något gjort i detta land av nada-english.

Igår var i alla fall en höjdare. Linas tjejkompisar Karin och Linda är här nu, så vi har ett litet partycrew. Vi sjöng karaoke i supertjusiga karamellinredda (bokstavligen) temarummet "Candy Room" på Lovenet, och innan dess teppanyaki på bästa haket Yasaiya och en session på en shochu-bar i Roppongi. Älskar karaoke, skulle kunna sjunga varje dag. På dan gjorde vi intervju med fräsigaste t-shirtsbutiken UT (150 konstnärer gjort varsin tröja och alla är jättesnygga, jättepopkultur och jättebilliga) och sedan shoppade vi till Lina i Harajuku.

Nu ska jag ut och ragga folk på stan att fota och intervjua. Det är min värsta, att gå fram till folk och bara "Excuuuse me, I am a swedish journalist, can I ask you a few questions blablabla?".

Inga kommentarer: