tisdag 19 juni 2007

Klockan 23.05

Var hos Åsa och Emil ikväll och åt ursmarrig grillad lax med sweet chili och massa grönsaker och drack vitt vin på ballkongen. Kändes bra med grönsaker, jag och Lina höll en mycket tveksam diet. Riskakor, vin, iskaffe, pizza och sushi - inte många gröna inslag precis. Åsa och Emil har den finaste ballkongen med utsikt över hela Meguro och Ebisu och massa mer. Innan jag stack hetsade vi upp oss lite över alla japaner som cyklar på trottarerna som kamakazeidioter och jag och Emil fyllde glas och hällde vatten över cykelmupparna där nere. De förtjänar lite skrämselhicka för de skrämmer livet ur typ tusen fotgängare varje dag. Här är bild från deras ballkong, fast från festen förra veckan. Bredvid mig Malin och bakom Lina (blondie) och Åsas bästis Elin (brownie).



Christoffer fortfarande utan sikte. På midsommar ska vi kanske ha kalas hos oss och då kommer värden anlända tidigast 23. Kul. Kul att jag åkte med till andra sidan jorden för att supporta att min kille hålls fången av japanska arbetsmoralfanatiker. Gränsen är så galet nådd när man inte längre får fira nationella högtider. Någon gång ska jag låsa in en japan under HELA hanami-perioden så får de se hur det känns.

Inga kommentarer: