onsdag 20 juni 2007

Brun-utan-sol till middag



Detta är nog ENDA gången denna blogg kommer presentera ett recept, så fanfar bitte!

Jag är världens blekaste person. Jag är så vit att man missar mig i snöstorm. Därför försöker jag peppa mina pigment inför sommaren med denna supersoppa proppad med morotskaroten och massa annan boost. Minst tre gånger i veckan åker den fram i hopp om sund hudton. Tyvärr är jag lika likvit som vanligt, trots sjukt flitigt ätande, men smarrig är den, och det första recept jag någonsin kommit på, så enjoy!

1. Bryn en gul lök, massa massa vitlök och chili tills det är mjukt
2. Häll i ca en deciliter röda linser
3. Lägg i ca tre skivade morötter
4. Häll på vatten och låt koka i ca 10-12 minuter
5. Kör i mixern tills soppan är slät men ändå fyllig
6. Salta och peppra. Om du är lyxig, toppa med en kvist koriander
7. Känn smaklökarna och hälsan spira!

BONUS!
Lite apelsin eller apelsinjuice sätter extra sprätt. Jag brukar dippa baguette, men antar jag är den typ enda som äter bröd i dessa GI-tider...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Wohoo låter gott, ska testa receptet i kväll! :)

Anonym sa...

mumsigt! men akta så du inte blir brandgul... :)
kram littan

Linda sa...

Låter gott! Min kära mamma har köpt brun utan sol, men jag tittar bara skeptiskt på flaskan. Jag är SÄKER på att det bara resulterat i att jag skulle bli fläckig :S
Att få äta morotskaka låter roligare ;)

Maria sa...

JAG - brandgul??!! Littan, har du sett ett o-rosa pigment hos mig nån gång haha..
Linda, jag ligger inne med sjukt fläckiga ben just nu - skit i BUS!
KRAM!