fredag 22 juni 2007

Midsommar goes Tokyo

I sista sekund har jag och den bättre hälften bestämt oss för att ha midsommarpartaj i vår minimala Shibuya-lya, och nu kommer gästerna om sex timmar och värdinnan är i pyjamas framför datorn och har inte tänkt en sekund på plockmat och bjudbooze. Dessutom städa, shoppa, måla naglarna, bodypeeling, hårtvätt samt bli klar med ett jobb. Puh! Det får bli en sväng till saluhallen Food Show i Shibuya-stationen och shoppa färdigmat. Inte mycket sill och snaps i sikte blir det inte, mer gyoza, sushi och shochu. Fast jag gillar udda midsomrar. För två år sedan var jag och mannen på transvestitcabarét i Barcelona och blev fnissiga av Cava, och det var typ bästa midsommaren. Jag är helt öppen för midsommarkaraoke i afton.

Som vanligt visar vädergudarna sin baksida på midsommarafton, och regnet och åskan hänger över Tokyos himmel. Helt sanslöst att det aldrig slår fel.

Kan inte riktigt bestämma outfit. Ljuv vit klänning eller min clubby chic 80-talsstass, hmmmm....



VS



Nu, back to business!

1 kommentar:

Anonym sa...

Oi, achei teu blog pelo google tá bem interessante gostei desse post. Quando der dá uma passada pelo meu blog, é sobre camisetas personalizadas, mostra passo a passo como criar uma camiseta personalizada bem maneira. Até mais.