lördag 2 juni 2007

Sweden here we come!

Nu har vi äntligen bokat flyg hem, och jag är i Sverige 25 juli till 3 september (och London sista veckan i aug tänkte jag). Längtar! Blev inte Aeroflot, hon på resebyrån avrådde faktiskt.
När vi satt på resebyrån var det jordbävning. Jag blev som vanligt lite skraj, och som vanligt reagerade ingen av de bävningsluttrade japanerna. Jag har bara känt jordbävningar när jag varit hemma i lägenheten på 11 vån och nu på resebyrån på 7 vån, och så högt upp är det mer som att allt svajar, det känns nästan som att det är man själv som är yr. Alla här går ju och väntar på "The Big One" och kommer en sån vill jag inte längre vara med. Mannen hade jordbävningsträning häromdagen på jobbet, och alla hade hjälm och låg under bord och ur högtalarna kom brummande skalvljud. Hujedamej.

Inga kommentarer: