onsdag 20 juni 2007

Intervju med en twist



Till ett reportage om killmode i Tokyo intervjuade jag och Lina den kreativa chefen för Tokyos absolut hottaste konceptbutik (mode, konst, litteratur - tänk Colette, fast tusen gånger vassare). Det hela började lugnt med att han visade oss runt bland alla plagg och berättade om olika designersamarbeten och kommande trender.

Någonstans vid soffbordsboken om burlesk och Dita von Teese börjar det spåra ur. Han börjar med att småstånka sig igenom bokens sidor: "Ah, look, I mean just LOOK at that waist!", "I'm telling ya, this is all men's fantasy" och lite annat som inte riktigt platsar i vår intervju. Sen jävlar går det loss! I detta tempel av überlyx och plagg så sanslösa att de snarare klassas som konstverk finns en liten "adult section" med S&M-prylar på högsta flashnivå. Små piskor som kostar mer än min före detta månadslön, nipplecovers i gnistrande Swarovski-diamanter, ögonbindlar i den vackraste siden, handklovar i renaste guld...

Den glade karln blir som vild i denna miljö, särskilt när han plockar upp en minimal sidentrosa med fotlånga rosettband på sidorna och texten "Baise Moi" på rumpan:
"I mean, look at these... They are literary screaming FUCK ME, DO ME! I mean to be honest with you guys, this is such a turn-on, this is what every man would like to see his girlfriend in..." Han smekte med handen över några piskor och la en guldig smiskplatta, typ platt brännbollsträ i min hand.
"After two a'clock, that's when the decadence sets in, that's when you pick out these toys and start playing. I mean, can you imagine someone picking out this goooorgeous piece (piska) at two o'clock... SUCH a turn-on!"

Och så höll det på. Dekadensen som inträder efter två på natten eldade upp honom totalt, och vi bara "Eh... And what about upcoming trends for men...?". Det var en oerhört udda intervju.

2 kommentarer:

Linda sa...

Jesus... Jag är visserligen ganska fascinerad av hela den där scenen, Dita von Teese, burleskshower, freakshows, bla-bla. Men jag tror inte att jag hade varit så road av att hamna i den här situationen. Fast det passar ju alldeles utmärkt som "galen japansk anekdot" ;D

Maria sa...

Hahaha, jag gillar också dita o hela den baletten, men detta var bara KNASIGT, mitt under en seriös intervju...