måndag 3 september 2007

Back to Nippon


Idag går planet som ska ta mig tillbaka till staden, kärleken och lägenheten. Kan inte vänta att se älsklings-C igen, jag kommer stå som en hund och skutta framför dörren tills han kommer hem. Han är så fin, igår åkte han till internationella mataffären och handlade alla mina favoritgrejer, så nu är skafferiet laddat med bagels, fullkornstortilla, müsli, grovbröd, pannkaksmix, knäckebröd och annat som inte finns i vanliga jappebutiker.

Hatar att flyga dock. Benen skrumpnar, man blir helt uttrorkad och fnasig och jag får extra böjveckseksem, maten är äcklig, ungar gastar (VARFÖR finns inte en inhängnad plats längst bak för barn? Och då menar jag INTE varianten som VING har gjort där de som vill flyga tyst får betala multum cash för barnfri avdelning. Var är logiken i det??? ), luften är unken, teven funkar aldrig, filmerna är B och transferbussen en ren mardröm med min mastodontpackning.
I alla fall mina vänner, nästa gång vi ses på den här webbplatsen är jag i Tokyo och högsommarvärmen - ah!

Till mina världsbästa vänner - tack för en underbar sommar, ni rockar min värld! Lova nu att inte slappa med facebookandet :)

From flickrummet in Malmö With Love,
M

Inga kommentarer: