onsdag 19 september 2007

Officiell varning för Foppa-toffeln (på riktigt)!!!!!!!

Detta jag ska skriva nu är nog tidernas roligaste blogginlägg. Håll i toffeln nu!



Idag gick det ut en OFFICIELL VARNING på Sony i Japan angående användandet av Crocs i rulltrappa. Alla anställda, Chris Beats inkluderad, har fått ta del av ett utmejlat pdf-dokument som på 5 sidor beskriver faran som är förknippad med att använda Crocs när man åker rulltrappa. En stackare som tyckte det var praktiskt med Foppa-toffel på jobbet råkade klippa av en tå när han åkte rulltrappa - se bild för utförlig riskbeskrivning. Detta kan vara den roligaste varning som NÅNSIN gått ut på ett företag.

Foppa-toffel i rulltrappa = FÖRENAT MED LIVSFARA

6 kommentarer:

Anonym sa...

Alla over 5 ars alder som anvander dessa freakskor fortjanar att fa tarna avklippta som straff. Tycker jag, det borde fa folk att sluta.

Hur ar livet annars, synd att vi inte hann ses i Sthlm/London...

Kram

lina sa...

ha ha!
det var ju en artikel här hemma för inte alltför länge sedan att det inte var bra att använda den på sjukhus. det var ngnting om strömledning..

Anonym sa...

Haha. kan du inte be Christoffer skicka mailet till mig? måste skicka runt på kontoret!
/petra

Maria sa...

Meeeeeeh, är det glade petra bakom den skumma kanji-krummeluren! Har inte fattat :)
Mannen är i kina, men mejla honom. Är ju viktigt att ALLA bli varnade!

Anonym sa...

ditt liv låter helt underbart, du gillar prcis samma saker som jag, skulle kunna byta rakt av! ; )
jag å min kille planerar en resa till tokyo i slutet på mars. längtar : )

Linda sa...

Det här VAR kanske det roligaste någonsin. För bara ett par dagar sedan skrev jag att Crocs var det fulaste modet någonsin och jag hoppas att det aldrig kommer tillbaka. Så jag håller med Anna, alla som är över 5 års ålder och använder de där freakskorna förtjänar att få tårna avklippta som straff. Seriöst, hur kan man ha sådana där skor på sig?!