lördag 8 september 2007

Romantisk middag med Beats

Igår afton - romantisk middag i skenet av lyktorna på Monsoon i Daikanyama med maken, aka dj Chris Beats.
(På bordet färska vietnamesiska vårrullar, koriandersallad, räkspett med lemongrassås, dumplings med räkor och lemongrass och vitt vin). Svärmande blickar och flätade fingrar.
Plötsligt:

Beats: Älskling...
Jag: Mmm
Beats: Vet du vilket djur som ser sämst?
Jag (funderar): Hmm... Nä?
Beats: Blindbocken

(Jag konfunderad. Finns det verkligen ett djur som heter så???)

Beats: Vet du vilket djur som hör bäst?
Jag: Nää..?
Beats: Hörselsnäckan.

Där mina vänner är nivån på romantisk middag med Beats.

(Här f.ö aftonens outfit - mycket jappe i minishorts, skjorta med uppkavlad ärm och uppvikt krage och kawaii-skor):

4 kommentarer:

ebba sa...

Jag har samma modell man. Du skall vara glad att han inte drar kryddskämt. Det gör min.

Linda sa...

Jag tycker det låter oemotståndligt charmigt ;)
Hur går det med japanskan, förresten?

Anonym sa...

tacktacktack, jag har längtat såå efter din blogg!

Maria sa...

Linda - det går åt fanderns haha... Men den 2 okt startar skolan, så då jäklar blir det NIHONGO!!!

Och tack du med namnet jag inte kan skriva ;) Blir så glad!!