torsdag 15 mars 2007

Depp-dipp

Idag är en riktigt trist dag som jag bara vill ska ta slut. Idag känner jag mig:
* Ensam och kompislös. Saknar mina kompisar och familj så hjärtat värker. Har totalt fem kontakter i min japanska mobil. Fem! Fatta så lite det är.
* Dålig för att jag sov 11 timmar i natt och natten innan 10 timmar
* Äcklig för att jag konsumerat enbart godis, kaffe och thai-soppa idag
* Ful för att jag blivit tonåring på nytt med finniga kinder och flottig t-zon + eksem runt hela ögonen, tack vare smutsig avgasluft i kombo med air-con.
* Ointressant och oinspirerad och utan en enda vettig idé och därför oförmögen att jobba vilket leder till känsla av värdelöshet
* Frusen för att våren aldrig verkar komma till den här lilla ön utanför Sibirien och vår lägenhet saknar värmeanläggning
* Rastlös för att jag läst ut alla mina böcker och på teven är det bara plottriga talkshows och sumobrottning. På japanska.
* Ännu mer ensam för att Christoffer nyss ringde och sa att han måste jobba sent ikväll
* Misslyckad för att jag köpt massa lyxig mat för att fira att det är Christoffers namnsdag idag, och så få han inte gå hem för att japanerna på Sonny E tycker att 13 timmars arbetsdag är helt normalt. Yoshihara, som kommenderat kvällsskiftet, kan stoppa upp min fina deli-mat där solen inte skiner.

Bu. Blir sängen tidigt idag och förhoppningsvis är mina spirits lite högre imorn.

Love, From tokyo with tears (Maria, 15 år)

1 kommentar:

Anonym sa...

Stackars liten! Vi saknar dig här på Ägget!