tisdag 20 mars 2007

Fniss och tankar om duvor


Jag och C ska iväg på Michael Mayer-giget strax, och nu är C i duschen och jag sippar vin och lyssnar på New Order-godingar. Börjar bli fnissig redan efter 1,5 glas chardonnay. Har haft 24 Hour Party People på medan jag gjorde mig tjusig, och jag tycker fortfarande att scenen där Happy Mondays matar duvor med råttgift är tidernas bästa filmscen. Det bästa är att det är sant. Tänk att det verkligen har REGNAT döda duvor över Manchester. Hua. Tänk att bli knockad av en stel duva, det är den värsta av mardrömmar. En gång flög en duva så nära mitt huvud att magen strök mot mitt huvud. Hur kan ödet vara så grymt att det är just en av världens mest fågelrädda personer som får en duva nästan landandes på hjässan?
Jippi jaja, nu är C ute ur duschen så nu är det avgång till klubb Yellow Space Lab och kvällens kalas. C är vattenkammad.

Luvv luvv.

Inga kommentarer: