tisdag 27 mars 2007

What's cooking?

Vujj vujj, vad dålig jag varit på bloggen på sistone! Här kommer en kort resumé över senaste dagarna!

LÖRDAG
Ute i Harajuku och Aoyama hela dagen och plåtade till Modette. Christoffer har shoppat ny kamera, och detta var debuten. Han verkar mycket nöjd, och vi fångade en hel del flotta babes. Anna var med som tolk, då ca noll procent av japans befolkning kan ett ord engelska.
Efter hård dags jobb tog vi afterworkdrinkar på Tokyo Apartments, en bar som har olika rum inredda som i en lägenhet. Jag och Anna drack en japansk specialitet, plommonvin med soda, och jag åt koreanska vårrullar som jag fantiserat om nonstop sedan dess. Såå goda, men färsk tonfisk och avocado. Älskar vårrullar i rispapper, som alltså inte är friterade.
Sedan mötte vi upp med våra svenska kompisar på en italienare som hetet Zazza. Vi frossade mat och vin. Avslutning på en champagnebar vid oss. Älskar dessa champagnebarer! Så dekadent! Så lyxhustru!

SÖNDAG
Lik framför videon hela dan. Gick ur pyjamasen halv sex. Såg Paris Je t'aime, En obekväm sanning (heter den väl? Al Gores film) och dokumentären om Göran Persson. Lagade amerikanska pannkakor och hetsåt ÅTTA stycken med jordgubbssylt.

MÅNDAG
Skrev skönhetsartiklar till Starlet. Ska göra en "skönhetsbank" om tio reportage så det alltid finns material att plocka. Man kan ha sämre jobb! Sedan runda på stan och inköp av ÄNNU en vit klänning, denna gång vit förklädesklänning med fickor fram. Köpte också rengöringscrème, vilket tar ungerfär en timme när texten på ALLA förpackningar är på kanji, och ingen i personalen förstår "cleansing, sensitive skin". Blev en Kanebo, fast från en av deras billiga linjer.
Hem och spånade jobbidéer över msn med fotograf Lina Eidenberg, som antagligen kommer över i maj! Håller alla tummar, hon är min favvefotograf ;)
Sedan kom min make hem, och med sig hade han paket till mig från mina dearest svärföräldrar! De är så söta, de hade läst på bloggen att jag var deppig häromveckan, och därför skickat ett krispaket med lakritspipor som jag älskar. Bless. Så sedan lakritsmums och ännu en del av Ordförande Persson. Blir helt fnittrig varje gång han svär, som när han återger vad Gudrun Schyman sagt under en viktigt middag för partiledarna (Persson sa "kn**la i SVT, helt otroligt!).

TISDAG
Började morgonen med min månatliga modesida "Shoppa!" till Starlet, som är nyheter på fashionfronten. Är så himla kul att göra den! Sedan möte med en fransk fotograf som jag kanske ska jobba lite med. Han var jättesnäll och hade fin portfolio. Han har bott i tokyo 3 år, men säger att det är supersvårt att jobba här om man inte kan japanska. Suck... Det är inte det att man lär sig japanska på en månad eller två, är så otroligt komplicerat språk med massa olika nivåer och stor vikt vid små nyanser som en utlänning knappt får kläm på efter ens tio år. Nu har jag i alla fall skrivit ut ansökningsblanketter till en japanskakurs som börjar i maj! Intensivkurs tre dagar i veckan.
Nu ska jag snart ut och träffa min herre, som är hos frisören och gör sig fin. Jag som tycker han är så läcker i lite längre hår, attans! Men ingenjören vill inte se ut som ett popsnöre, och det finns inget frugan kan göra.

Vill också utbringa ett hurra för min underbara mamma som fyller år idag!! Hurra för dig, mammi!!

Love,
M

Inga kommentarer: