måndag 5 mars 2007

Vi börjar få ett hus!

Just nu sitter mannen på golvet och skruvar ihop skänken "Helmer", och jag går och plockar bland alla grejer som kom i lasten från Sverige i helgen. Äntligen börjar vi få ett hem! Fast fortfarande hög "studentrum/ungkarlslya-97"-känsla. Här några smakprov på hur det blir. Varning för kass kvalla på bilderna, men borde ge en liten idé om hur vi har det i alla fall!

C skruvar i vardagsrummet


Min sida av sovrummet


Köksbord with a view (lägg märke till fängelsestaketet i fönstret - ALLA japanska hem har såna, måste ta reda på varför. Nåt med jordbävningar kanske..?)


Lite klänningar


Kitchenette (som är liksom infällt i vardagsrummet)


Idag har jag varit perfekt housewife och strukit och haft pannkakor redo när min karl kom hem. Börjar bli bra på det här!

2 kommentarer:

Svanskotan sa...

jag är avundsjuk på er för att ni har nittiotals lägenhet i tokyo.. killen verkar endå kunna lite skruv teknik. / sundell

Maria sa...

90-tal!? Den är från 2006 honey ;) Första som bor här, sjukt fresh!
Kram Maria