tisdag 4 december 2007

Konsumentupplysning - Rimmels nya mascara


"Get the London"-look väser Kate Moss i Rimmel-reklamen i skönhetsavdelningarnas miniteves, och efter att testat mig sjuk på japanska mascaror som ALLTID är vattenfasta till den grad att man får gnugga bort ögonen innan man får bort sminket var jag inte svår.

Nya Magnifeyes från Rimmel lovar att lyfta fransarna och öppna ögonen med 70 procent (!) med hjälp av en flexibel gummiborste och ny formula. Ögonen är varken mer öppna eller stängda, men fransarna blev perfekt separerade och det var superenkelt att med ett par penseldrag få långa, volymiga vippor. Jag har fått mer dramatiska fransar av andra mascaror med tjockare borstar (som Benefit Bad Gal och Bourjois Volume Clubbing), men då blir det ofta klumpigt och kladdigt. Iofs är ju den klumpiga Bardot-looken en storfavorit hemma hos mig, men ibland blir jag gråtfärdig av allt kladd på vägen, särkilt tidigt på morgonen när jag redan är fem minuter sen och det inte finns mer utrymme för trubbel.

Nu, 15 timmar senare, är tyvärr sminkningen i smulor, men det gör inte så mycket för jag behöver i alla fall inte hänga en halvtimme med min makeupremover. Så tummen upp för Magnifeyes - genvägen till fina fransar även i morgonrus!

2 kommentarer:

Anonym sa...

hur fan startar man ett liv i tokyo, jag vill flytta dit och börja jobba, men hur fan gör man det om man ikke kan språket? hahaha TELL ME!

Anonym sa...

Hej,
har sträckläst din blogg och måste säga att efter att själv tillbringat snart 4 veckor i Tokyo finner jag dina texter otroligt träffsäkra och roliga. Har skrattat mycket medan jag läst och fått många av mina tankar om Japan och japaner bekräftade! Tack så mycket, hoppas vi ses ute i karaokedjungeln!