onsdag 2 april 2008

Ett år till i Tokyo!!!


YEEES! Nu kan det avslöjas. Beats har blivit promotad och vi stannar i Tokyo till hösten 2009. Kan knappt fatta det är sant. Är alldeles yr av lyckorus och så stolt över min duktiga kille som karriärsklättrar i typ världens svåraste land. Har varit så deppig över att det länge såg ut som att vi skulle åka hem i december, och så sent som förra veckan tog vi för givet att vi skulle bo i Stockholm vid den här tiden nästa år. Men nu är allt golden och vi stannar 1,5 år till i detta tivoli till stad.

Igår trodde jag att jag skulle spricka av gladhet när jag promenerade genom Shibuya och Ebisu och körsbärsblommorna yrde runt mig i all sin rosa prakt och luften var vild av lunchdofter från alla curryhus, nudelshops och yakitori-hål-i-väggen och solen sken och jag tänkte att jag är en lycklig jäkel som får vara i detta underbara låtsasliv så länge till.

Har dessutom landat lite av ett drömuppdrag som jag ska börja jobba med så fort jag kommer hem från Thailand. Vågar inte skriva vad, men är ett riktigt Maria-jobb för en tidning jag har mängder av respekt för. Så peppad!

Och nu, packa det sista och åka till Bangkok för 1,5 veckors Thailandshäng med fröken Lina Eidenberg! Happy times! (och ja, jag ska försöka blogga från thai!)

6 kommentarer:

Linda sa...

GRATTIS! :D
Härligt beyond words :)

Anonym sa...

massa grattis !!

Anonym sa...

haha, fan så härligt då! glad för din skull, kanpai!

Anonym sa...

grattis grattis!!!!! Hihi vill du byta en liiiiten stund....???

Tihi... nu ska ja planera vidare min semester.... vet inte vart ja ska bara!!

Kraaam!

sanna sa...

wohoooo! sweets! det betyder att det inte är lika stressigt med min tokoyvisit!
grattisgrattisgrattisgrattisgrattisgrattisgrattisgrattisgrattisgrattisgrattisgrattisgrattisgrattisgrattisgrattisgrattisgrattisgrattisgrattisgrattisgrattis
och hoppas thailand är oförskämt bra!
smack

Anonym sa...

åh grattis :D kul!!

gillar verkligen din blogg. kram