fredag 18 april 2008

Maria gör en nakenhund - rakar armarna!


Håll nu i hatten, för detta är STORT! Som det ju skrivits om tidigare här på bloggen så har ju japanskorna lite annan inställning till kroppsbehåring än vi. ALLT ska bort (förutom det mest intima, EN salong i Tokyo utför Brazilians), inklusive hår i ansikte och på armarna. Och man är ju inte sämre än att man tar seden dit man kommer, så idag har jag RAKAT ARMARNA! Mina underarmar är som kinesiska nakenhundar. Känns mycket mjukt och behagligt, men jag återkommer med rapport om tredagarsstubb om ett par dagar. Kan bli riktigt nasty.

Poängteras bör att det hela började med ett misstag. Färgade håret under förmiddagen, och när jag kliver in i duschen för att skölja ur ser jag att jag spritsat ner halva vänsterarmen med färg. Ett stort område på underarmen stoltserade med aggressivt svarta hår à la gorilla. Jag hade alltså FÄRGAT håret på armen. Så jag såg ingen annan lösning än att raka av det, och nu sitter jag här med babysläta armar, precis som mina japanska medsystrar.

Som sagt, återkommer med stubbrapport.

2 kommentarer:

夜羽奈 sa...

hmm jag provade också det där förra sommaren men jag tyckte att stubben var för hemsk. Tredagars i all ära, det var rivigt och jag längtade efter långärmat mitt i 40-graders hettan (ha!) men den mest hatade stubben kom när allt hår var ca en halv centimeter långt och stod på permanent ilsken givakt. Alla hår exakt lika långa och jämntjocka på ett mycket onaturligt vis. Det enda som lyckades hålla mig borta från hyveln var att de små asen skulle bli tillräckligt långa att vaxa istället. Med vax är allt frid och fröjd =) då blir det lixom lite mer dun kvar oxå.

Maria sa...

Ååå neeeeeej, säg inte så! Jag som var glad att återväxten verkade vara under kontroll... Den permanent ilskna givakten ser vi INTE fram emot!!!! Jesusjävlar vad har jag gjort... :)