onsdag 30 april 2008

Ganska menlös dag + nya sömnproblem


Idag har jag inte fått mycket vettigt uträttat. Skulle ha en heldag research inför ett stort projekt, men har varit noll kreativ. Har testat allt - ett par megamuggar kaffe, inspirationsrunda i Harajuku, bläddring i inspirationsböcker- och tidningar osv osv, men INGET händer. Hatar dessa dagar när peppet liksom aldrig infinner sig. Kanske har det att göra med att jag inte sovit på vad som känns hundra år.

Jag har alltid varit hopplös på att sova - det är på natten hjärnan vevar igång totalt, på gott och ont. Mest ont tycker jag, hade varit bättre med en alert hjärna dagtid. Har provat allt, till och med hardcoregrejer som receptmedicin och akupunktur, och det hjälper ett tag, men snart är jag tillbaka i sömnlösheten igen. Andra tricks jag kör är inget socker på kvällen (fast den håller jag inte så bra), inga stökiga ljud precis innan läggdags (Beats måste stänga av sin dunkadunka alt. lyssna i lurar från typ 22.30 - hej pensionär!), svalt rum, lite motion varje dag (fönstershopping), sänggång typ samma tid varje kväll och bara feelgoodlitteratur i bädden (är det jobbigt eller deppigt har jag ångest hela natten). Men nej då. Dagtid är vi nanniga, men på natten är det disko i knoppen. När jag sedan väl sover så föreligger som jag tidigare skrivit på bloggen risk för nattliga utflykter, även om jag till dags dato aldrig promenerat utanför ytterdörren.

MEN - som om det inte vore nog har vi ett nytt problem i boudoiren. Beats har börjat snarka. Sedan en vecka tillbaka delar jag säng med ett sågverk. Nätterna genom oroar jag mig för att taket ska lyfta. Igår natt körde han även grymtande monolog. Snarkade lite, snackade lite, smackade lite... Vilket jäkla aktivitetscentrum som råder där inne i bädden - herr Beats snarkar och pratar goja medan fru Beats är vaken alternativt ute och sömngår i lägenheten. Ja jösses, är det åldern tro? Börjar Beats bli en gubbe? I morse bestämde vi att vi ska köpa en sån där näsklämma till honom som man sätter på gubbar som snarkar. Har också sett på teve hur en fru sydde in tennisbollar i makens sovtröja så att han inte kunde ligga på rygg, snarkpositionen nummer ett. Detta måste få ett slut.

Nu ska jag ner och träffa snarkmästaren på Shibuyastationen, sedan ska vi till frozen yoghurt-baren Golden Spoon och fylla på en "to-go-bag" som jag investerat i. Den är kanon, man kan handla fuskglass och gå på stan i två timmar utan att det smälter.

I morgon förhoppningsvis mer drag i mitt kreativa centrum...

1 kommentar:

tommy sa...

i cant read any of this but you are stunning and i wanted you to know so.