onsdag 15 april 2009

Get ya rufs on!


Jag har fått en hårfråga. JAG har fått en hårfråga!!!! Blir så snurrigt glad - jag med min dassiga gamla pudelpermanent!

Frågan är från Agnes (har kortat lite):

Vad fin du ser ut! Undrar hur du får håret så där, har du så tjockt att det får lite “form/volym” av sig självt på huvudet eller gör du någonting med det innan eller när du sätter upp det? Jag gillar hästsvans och när det inte är helt slickat men får inte till det så där snyggt. Letar dessutom alltid efter hårtips eftersom jag är världens meganoob när det gäller långt hår.

MARIA:

Söta, tack!! Men nu är det ju så här att jag har världens tunnaste hår, och det här rufset kräver några dagar då håret varken tvättas eller borstas. Ett bedhead helt enkelt!
I vintras gjorde jag tidernas värsta snedsteg - jag gick på japansk salong och skaffade "wave perm". Jag bad om rockchic - tänk Ashely Olsen - men kommunikationen brast och jag kom ut med KRUS. Sedan dess är mitt hår förstört. Det är otroligt torrt och bryts av. Varje dag blir mitt hår kortare.
Det ENDA positiva är att torrheten gör det enklare att "krama upp" volym och få den lite buskiga texturen. Mina måsten är:

1. Mängder med mousse i håret när jag blåser det. Just nu kör jag Volume Magic från Wella System Professional. Plus klämmer in en klick TIGI Bedhead Cocky Thickening Paste på hjässan. När jag har tid fönar jag med tratt, men oftast är jag för lat.

2. En bra tuperingskam! Jag är drottning på tupering! Min bästa kam är en jag snott från mamma - det ska vara old school-sorten med riktigt smala, hårda taggar. Kolla på en salong!

3. Hästsvansen tuperar jag med fingrarna för att riktigt puffa upp. Sen sprayar jag MASSOR, fast på avstånd så det inte klumpar sig. Just nu har jag ett spray Schwarzkopf gör för den japanska marknaden, men det är lite för mesigt så ska köpa upp mig på min favorit - Sebastian Body Double Thickening volymspray. Gillar också good ol' LÓréal Elnet.
Schwarzkopf OSIS har ju också det här mattande pudret Dust-It som gör håret lätt att krama in textur i.

Lycka till med hästsvansfixet!

Inga kommentarer: