onsdag 22 april 2009

Who's that uggla?


Här är jag – glatt ovetandes om att jag 45 minuter senare kommer vara centre of attention på Starbucks i Harajuku med mitt lilla svimningsdrama. Idag är jag både lite ljuv i blommig klänning från H&M och tuff i skinnpaj från Asos. Det är verkligen min nya favorit, att fota i spegelfönstret jag går förbi varje morgon vid Shibuya station.

Tanken var att rodda satan i gatan hela dagen med diverse jobb som är på gång, men just nu är jag så blankad i skallen att jag bara vill åka taxi hem och krypa ner i sängen med en påse godis och den nya boken som kom i posten häromdagen från min underbara svärmor, Carlos Ruiz Zafón's (ni vet han som skrev tidernas kanske mest fantastiska Barcelonaskildring Vindens skugga) nya roman Ängelns lek. Får man göra så utan att känna sig som världens lataste, slackigaste människa???

Inga kommentarer: