onsdag 22 april 2009

Kollaps på Starbucks

Usch, jag har precis svimmat på Starbucks. När jag stod i kassan och beställde en passionfruit & mango frappuccino så började allt snurra, kroppstempen skruvades upp till max och synfältet pixelerade samman och försvann. Jag har svimmat en del gånger för och blir inte särskilt rädd, men det är läskigt när det händer mitt bland främlingar och särskilt såna som jag inte kan prata med. Som tur var hann jag ner på en stol innan jag svimmade helt. Personalen var så söt och kom med vatten och vaktade tills jag var på benen igen. Misstänker blodsockerfall, så nu sitter jag här och häller i mig sockriga juicer. Är också väldigt uppe i varv just nu, kanske påverkar det?
Detta är första gången jag svimmat på lokal i Japan. Hoppas hopppas det inte händer igen. Jag vill inte vara ett spektakel till utlänning som rasar samman framför en massa främlingar. Nej, nästa gång ser vi till att hålla oss hemma, eller hur dumma lilla omedgörliga kropphelvete??

Inga kommentarer: