fredag 25 januari 2008

Dolly Girls 4-ever!





Jag har en kärleksaffär med dockor. Jag vill pynta hela hemmet med dockor. Kokeshi heter de traditionella, japanska trädockorna gjorda av bara ett trästycke med ett jättehuvud och målade i färgglad kimono. De moderna dockorna, så kallade "creative kokeshi", är lite knubbigare och därför mycket sötare. De ser ut som små Betty Page-indieflickor med svarta luggar, röda roguekinder och vit porslinshy.

Kokeshi är nya ryska dockan, fast mer foxy, Den som har vägarna förbi Tokyo borde titta in på Oriental Bazaar på Omotesando - de har källaren full med fab dockor. Mycket japanskt och väldigt kawaii!

2 kommentarer:

Linda sa...

Ja, Oriental Bazaar! :D Jag ska definitivt ta en sväng där när jag kommer i sommar, lust att haka? ;)

Anonym sa...

Oj, ja det är till och med så att jag tycker dem är söta! :)