tisdag 29 januari 2008

Äntligen fiskelycka! Två par skor i skoshoppingens wasteland

Ni som följer bloggen är väl insatta i mitt skodrama här i Tokyo (i korthet: jag har strl 38, ibland 39, och så gott som inga butiker tar in något över 37 och jag DÖR över att jag aldrig får uppdatera skogarderoben). Förra veckan var jag så traumatiserad över att inte få på mig mina drömmars sko från Chloé som var på halva priset (HALVA!!!), och spanade istället in en fin sko i någorlunda samma stuk på TopShops hemsida.
Planen var att få skon levererad hem till brorsan i London. Men se här, det behövs inte levereras till J - för en gångs skull har Tokyo-TopShops inköpare gjort en vettig manöver och tagit in något man vill ha. Gick in en spontan sväng idag och där stod mina utvalda! OCH i storlek 38 dessutom! Dock med en sjuk prislapp pga Japans importskatter på läder, men vad gör det när man blir så här piffig om foten! Titta!! Det är bästa skorna.



Spontanköpte också ett par trevliga mockapumps med öppen tå på Zara. Behövde desperat ny stupjeanspump och denna kommer klara jobbet galant.



Äntligen har två nya pråmar fått lägga till i min hamn!

Inga kommentarer: