måndag 21 januari 2008

Skohelvetet loss igen

Jamenvisst, då har ännu en dag gått åt till att gå runt i fabulösa skobutiker med en orimlig förfrågan på ett par 38:or, möjligtvis 39:or. Och jag skrev fel sist - maxstorleken är inte 38 som standard, den är 37. Jag hade kunnat ha världens mest avundsvärda skogarderob vid det här laget, men icke. Bara gamla lastpråmar från Sverige.
Varför åh varför fick jag den där extra centimetern? Varför kunde inte mamma och pappa varit som såna där gamla tyranniska kejsarkineser som knöt innan mina fötter?
Om jag blir överdimensionerad nordeuropé nästan liv också, då jävlar gud blir det du och jag som möts i ringen.

Shoppade i alla fall lite annat, men modellar annan dag. En randig t-shirtsklänning, en svart topp som visade sig vara katastrofal och ny årskalender och lite annat stationary till hemmakontoret. Alla som någon gång ska till Tokyo - källaren i Parco 1 (Shibuya) är en guldgruva för diverse prylar som piffar upp hemmet.

För övrigt - livsfarligt att svenska tidningar rapporterar om hur smal man blir av sorbitol. Det är ju PRECIS sånt som såna som jag går i gång på. Inte för att jag riktigt förstår det banbrytande i att magen går bananas av sockerfritt godis, men ändå. Det pratas om "drastisk avmagring" samt att välbefinnandet återgår till det normala efter avslutat tuggummimissbruk.

Nu kom C hem med en massa färsk ananas. Jippi.

Inga kommentarer: