torsdag 31 januari 2008

Fredag mitt i veckan!



Igår blev en riktigt superb spontankväll.

Det var Pecha Kucha på Super Deluxe , och jag mötte upp Nicolas, Simon och deras kompis Peter vid åtta. Vi lyssnade på olika kreatörer som presenterade sina projekt, minglade lite och drack vin. Var ganska mycket folk där som jag träffat tidigare på Swedish Style-Carolines cocktailpartyn. Kändes ganska skönt att för en gångs skull vara i ett sammanhang där man inte är den enda icke-japanen.

Efter PK gick vi till den där soulbaren som jag tjatade om häromdagen, George's, och den var precis så fin som jag hade hoppats! Litet, skruffigt, 50-talsmöblemang, jukebox, gulnade affischer över hela väggarna och sån där skön vardagsrumskänsla som gör att man kan ta av skorna och krypa upp i en soffa utan att det känns märkligt. Var lite väl dyrt bara, men gårdagen får väl betraktas som vardagslyx.

Vid halv tolv ringde Charlotta, en nyinflyttad svensk tjej som jag träffat genom Krister på BON, och vi bestämde träff i Shibuya. Killarna tog tunnelbanan hem, medan jag satte mig i en taxi. Vi gick till Insomnia Lounge, en helt röd bar (alltså HELT, från golv till tak) som är inredd för att ge känsla av att vara tillbaka i livmodern. Man måste ta av skorna och sedan sitter man på fluffiga röda sammetskuddar och loungar vid små lågbord. Ett mycket bra dejtställe som rekommenderas! Vi drack rödvin och bekantade oss med varandra medan de japanska killarna vid bordet bredvid hela tiden försökte fånga vår uppmärksamhet. Är inte var dag man blir flirtad med här ska ni veta, så därför förtjänar det ett omnämnande! Särskilt en sån som jag som varken har det blonda exotiska eller är japanska brukar inte locka horder av japanska karlar. Det är tur att jag har Beats alltså, annars har jag gått under av ouppskattning!

Tror klockan hann bli halv tre innan vi bröt upp, så idag lite trög start på dagen. Men vad gör det, var en riktig toppafton. Och jag har fått en ny tjejkompis, halleluja!

Inga kommentarer: