fredag 5 december 2008

Äntligen FREDAG!!! ♥ ♥ ♥

Nu sitter jag återigen på Swedish Lifestyles - Whyred, Tiogruppen och Odd Mollys japanska agentur - kontor och fixar lite med deras pressdagar. Det är och har varit full anstormning nere i showroomet med folk som vill kolla in vårens kollektioner - redaktörer från VOGUE Nippon, Esquire, Popeye, Balia, Precious och typ tusen till dricker glögg och bekantar sig med det svenska modeundret. I eftermiddag kommer min favorit - japanska NYLON! Jag går mest runt och är svensk och serverar glögg och pepparkakor och livemodellar kläder. Det är så himla trevligt att vara på ett kontor - jag jobbar ju nästan jämt ensam.
Moderedaktören från japanska VOGUE, Shizue, är så söt. Miniliten i pixiefrisyr. När hon kom förbi hade hon på sig skotskrutig ullkjol kjol från Dolce&Gabbana med en enorm puff på rumpan. Till det kort skinnjacka, enkel svart lammullströja och bruna stövletter. Hade jag satt en puff på rumpan tror jag INTE att "söt" skulle vara folks första tanke...

Just nu är WWD (Women's Wear Daily) här, och kanske kanske kanske ska de intervjua mig om svenskt mode. Men fram tills dess sitter jag här på kontoret och frossar i Ahlgrens Bilar (och nej, det är INTE min pappa som gör dom!) och bloggar lite!

Överst ser ni dagens outfit. Shortsen och blusen är lånade ur Whyreds kommande vårkollektion. Är helt galet kär i shortsen, de är så snygga och smickrande. TIll och med jag får nästan, men bara nästan, timglasfigur i dem. Jag har också snöat in på färgad eyeliner, och idag matchar jag några lila detaljer på blusen med knalligt lila eyeliner. Tror det kommer vara en megahit i vår och sommar - så mycket roligare än den gamla vanliga svarta!

Inga kommentarer: